Πώς μπορώ να μάθω αν έχω ενδομητρίωση;

Η ενδημοτρίωση είναι μία συχνή γυναικολογική πάθηση που ταλαιπωρεί αρκετές γυναίκες στις μέρες μας.

Είναι πάθηση στην οποία το στρώμα του ιστού που φυσιολογικά καλύπτει το εσωτερικό της μήτρας (ενδομήτριο), αναπτύσσεται σε κάποιο άλλο σημείο στο σώμα. Πολύ συνήθεις θέσεις είναι οι ωοθήκες, οι σάλπιγγες και ο ιστός γύρω από την μήτρα και τις ωοθήκες, όμως σπανιότερα μπορεί να εμφανιστεί και σε άλλα τμήματα του σώματος.Τα κύρια συμπτώματα είναι πυελικός πόνος και υπογονιμότητα. Περίπου οι μισές πάσχουσες έχουν χρόνιο πυελικό πόνο, ενώ το 70% του πόνου εντοπίζεται στην έμμηνο ρύση. Επίσης είναι συχνός ο πόνος κατά τη διάρκεια της συνουσίας. Η υπογονιμότητα παρουσιάζεται σε πάνω από τις μισές γυναίκες που πάσχουν. Λιγότερα συχνά είναι τα συμπτώματα από το ουροποιητικό και το γαστρεντερικό. Περίπου το 25% των γυναικών δεν έχουν συμπτώματα.

Πώς θα μάθετε αν έχετε ενδομητρίωση;

Ο Γυναικολόγος σας θα σας εξετάσει και μπορεί να κάνει μια μικρή χειρουργική επέμβαση που ονομάζεται λαπαροσκόπηση για να δει εάν έχετε ενδομητρίωση. Η θεραπεία της ενδομητρίωσης μπορεί να περιλαμβάνει φάρμακα ή χειρουργική επέμβαση.

Πώς μπορώ να μάθω αν έχω ενδομητρίωση;

Μιλήστε με το γιατρό ή τη νοσοκόμα σας εάν νομίζετε ότι μπορεί να έχετε ενδομητρίωση. Θα σας ρωτήσουν για τα συμπτώματά σας και θα κάνουν μια πυελική εξέταση για να ελέγξουν για κύστεις ή ουλές. Μπορούν επίσης να κάνουν μια εξέταση απεικόνισης όπως υπερηχογράφημα ή μαγνητική τομογραφία.

Ο μόνος τρόπος για να γνωρίζετε με βεβαιότητα εάν έχετε ενδομητρίωση είναι με μια μικρή χειρουργική επέμβαση που ονομάζεται λαπαροσκόπηση: Ένας γιατρός θα κάνει μια μικρή τομή στην κοιλιά σας και θα εισάγει έναν λεπτό σωλήνα με ένα μικροσκοπικό φως που ονομάζεται λαπαροσκόπιο για να ψάξει για τον ιστό που αναπτύσσεται έξω. η μήτρα. Θα μπορούσαν επίσης να κάνουν βιοψία, για να πάρουν ένα μικρό δείγμα ιστού για εξέταση.

Υπάρχει θεραπεία για την ενδομητρίωση;

Η ενδομητρίωση δεν μπορεί να θεραπευτεί, αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί με φάρμακα ή χειρουργική επέμβαση. Εάν τα συμπτώματά σας δεν είναι πολύ άσχημα, τα αναλγητικά μπορεί να είναι αρκετά για να βοηθήσουν. Εάν δεν θέλετε να μείνετε έγκυος αυτή τη στιγμή, ο γιατρός ή η νοσοκόμα σας μπορεί να συνταγογραφήσει ορμονικό έλεγχο των γεννήσεων (όπως το χάπι ή ένα ορμονικό σπιράλ) για να μειώσει τον πόνο και την αιμορραγία. Υπάρχουν άλλα φάρμακα που μπορείτε να πάρετε για την ενδομητρίωση εάν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος.

Η χειρουργική επέμβαση για την ενδομητρίωση μπορεί να είναι μια επιλογή για εσάς εάν τα συμπτώματά σας είναι πραγματικά άσχημα ή εάν θέλετε να μείνετε έγκυος αλλά δεν το έχετε καταφέρει. Ένας χειρουργός θα αφαιρέσει τις αυξήσεις που βρίσκονται έξω από τη μήτρα σας, μειώνοντας τον πόνο και διευκολύνοντάς σας να μείνετε έγκυος. Συχνά όμως οι αυξήσεις επανέρχονται μετά την επέμβαση, επομένως μπορεί να χρειαστεί να πάρετε και φάρμακα. Ως έσχατη λύση, μερικοί άνθρωποι κάνουν υστερεκτομή — αφαιρώντας τη μήτρα και μερικές φορές τις ωοθήκες, αν και είναι αδύνατο να μείνετε έγκυος μετά από αυτό.

Πηγή: www.testpap.com