Χλαμύδια: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τι είναι τα χλαμύδια

Τα χλαμύδια είναι μία συχνή σεξουαλικά μεταδιδόμενη ασθένεια και οφείλονται σε μικροοργανισμούς Chlamydia trachromatis.

Στους άνδρες μολύνουν την ουρήθρα και την επιδερμίδα και στις γυναίκες τον τράχηλο της μήτρας και τις σάλπιγγες. στα νεογέννητα βρέφη από μητέρες πάσχουσες μολύνουν τα μάτια και τους πνεύμονες. Η συχνότητα της ασθένειας οφείλεται στο ότι τις πιο πολλές φορές δεν έχει προειδοποιημένα συμπτώματα. Όταν οι σύντροφοι δεν έχουν θεραπευτεί συγχρόνως ξαναμολύνονται ο ένας από τον άλλο.

Συμπτώματα

Συνήθως δεν αναφέρουν άνδρες ή γυναίκες κανένα σύμπτωμα μετά από την σεξουαλική επαφή που είχαν με το μολυσμένο άτομο.

Συμπτώματα μπορεί να υπάρξουν μετά από 1-3 εβδομάδες μετά την επαφή με το μικρόβιο. Τα συμπτώματα στις γυναίκες είναι κολπικές εκκρίσεις περισσότερες των φυσιολογικών και σταγόνες αίμα εκτός περιόδου.

Πόνος χαμηλά στην κοιλιά, κάψιμο στην ουρήθρα ,ναυτία ακόμη και πυρετός. Ενώ οι άνδρες έχουν πόνο και κάψιμο στην ουρήθρα , κίτρινο ή γαλακτώδες υγρό από το πέος, διόγκωση και πόνο των όρχεων, πρήξιμο και ερυθρότητα γύρω από το πέος.

Διάγνωση

Η εξέταση για την διάγνωση της ασθένειας γίνεται σε μικροβιολογικό εργαστήριο. Επειδή τα χλαμύδια είναι οργανισμοί που ζουν μέσα στα κύτταρα η λήψη και μεταφορά του δείγματος θέλει ειδική τεχνική στους άνδρες, γίνεται από το σπέρμα και από το ουρηθρικό υγρό, ενώ στις γυναίκες από τον έξω τράχηλο της μήτρας με ειδικό στυλεό.

Θεραπεία

Τα χλαμύδια θεραπεύονται εύκολα κα πρέπει να κάνουν την θεραπεία και οι δύο σύντροφοι. Πρέπει δε να απέχουν από σεξουαλική επαφή για όσο διάστημα κάνουν θεραπεία. Για να αποφύγετε την μετάδοσή της ασθένειας πρέπει να χρησιμοποιείτε προφυλακτικό και την επαφή με πολλούς ερωτικούς συντρόφους.

Στο ετήσιο γυναικολογικό τσεκ απ της να κάνει και καλλιέργεια κολπικού εκκρίματος για χλαμύδια. Επίσης είναι απαραίτητη η εξέταση προ εγκυμοσύνης και κατά την διάρκεια αυτής. Επανάληψη εξέτασης μπορεί να γίνει 3-4 μήνες μετά την θεραπεία. Εάν δεν θεραπευτούν τα χλαμύδια μπορεί να υπάρξει υπογονιμότητα, πρόωρος τοκετός, εξωμήτριος κύηση, αποβολή και στα νεογέννητα πνευμονία και οφθαλμολογικές παθήσεις.